Dopłata do naprawy pojazdu po wypadku: Czy wiesz, że 90% kosztorysów jest zaniżona?

W przypadku kolizji lub wypadku drogowego, gdy nasz pojazd ulega uszkodzeniom, kluczowym krokiem jest zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela i uzyskanie kosztorysu naprawy. To on ustala wysokość szkody na pojeździe i wartość przyznanego nam odszkodowania. Jednak, czy zdajesz sobie sprawę, że zdecydowana większość kosztorysów jest zaniżona? 

Przyczyny zaniżania kosztów naprawy

1. Brak pełnej oceny szkody: bardzo często wyceny sporządzane są zdalnie na podstawie dosłanych zdjęć uszkodzeń przez Poszkodowanego, przez co rzeczoznawca ubezpieczyciela może nie uwzględnić wszystkich uszkodzeń i pełnego zakresy szkody.

2. Niedoszacowanie kosztów części: ubezpieczyciele stosują ceny zamiennych części, które są zdecydowanie niższe od oryginalnych elementów. Dodatkowo bardzo często stosują rabaty na części i zdecydowanie zaniżają stawkę za tzw. roboczogodzinę naprawy.

Kiedy możemy starać się o dodatkowe pieniądze z odszkodowania?

–  w momencie gdy, od decyzji ubezpieczyciela lub daty zdarzenia nie minęło więcej niż 3 lata;

–  w momencie gdy, istnieje niezgodność między kalkulacją ubezpieczyciela, a rzeczywistymi kosztami naprawy;

– w momencie gdy, nie została podpisana ugoda;

– w momencie gdy, szkoda na pojaździe została rozliczona kosztorysowo (gotówkowo), a nie drogą bezgotówkową.

Ile może wynosić dopłata do odszkodowania?

Kosztorys to fundament dodatkowej dopłaty do przyznanego odszkodowania, może być zróżnicowany i zależny od wielu czynników. Kwota ta jest determinowana przez różnicę pomiędzy kosztorysem ustalonym przez ubezpieczyciela a, rzeczywistymi kosztami naprawy pojazdu (faktury/rachunki za naprawę) lub kosztorys od prywatnego rzeczoznawcy.

Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela

W przypadku niezadowalającej decyzji ubezpieczyciela dotyczącej wysokości przyznanego odszkodowania, istnieje możliwość złożenia odwołania. Ważne jest, aby dokumentować każdy etap procesu naprawy pojazdu i zachować wszystkie rachunki i faktury. Pełna dokumentacja może stanowić solidny dowód w przypadku ewentualnych sporów dotyczących odszkodowania, umożliwiając udowodnienie rzeczywistych kosztów. Przejrzysta i kompletna dokumentacja umocni pozycje osoby poszkodowanej w negocjacjach z ubezpieczycielem. Warto również zasięgnąć porady prawnika specjalizującego się w ubezpieczeniach, aby skutecznie bronić swojego interesu i podjąć właściwe kroki do uzyskania sprawiedliwego odszkodowania. 

Co zrobić z zaniżonym odszkodowaniem?

Proponujemy zdecydowanie szybsze rozwiązanie! Poszkodowani, którym zależy na szybkiej i pewnej wypłacie, mają możliwość sprzedaży praw do szkody w ramach umowy cesji. 

Co to oznacza w praktyce?

Poszkodowany przesyła firmie odszkodowawczej kosztorys, a rzeczoznawca Expert Odszkodowania BEZPŁATNIE go analizuje. W przypadku wystąpienia różnicy między kosztorysem ubezpieczyciela, a rzeczywistymi kosztami naprawy, poszkodowany otrzymuje od Expert Odszkodowania ofertę odkupu szkody – jedną z najwyższych na rynku!

Po podjęciu decyzji o sprzedaży szkody, zawieramy umowę cesji wierzytelności, a następnie otrzymujesz szybką dopłatę na swoje konto bankowe.

To prosty sposób na natychmiastową rekompensatę, eliminujący konieczność długotrwałych formalności oraz dodatkowych kosztów.

Nie czekaj i wyślij nam swój kosztorys, a my zweryfikujemy Twoją szkodę i zaproponujemy atrakcyjną dopłatę do szkody!

Expert Odszkodowania
Facebook
Instagram